עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
נושאים
ארכיון

מסביב לשולחן המשחקים - 3

28/09/2014 10:10
ערן סונדרפן
ראש השנה חלף עבר במהירות שיא, שלושה ימים של ניתוק ממערכות המדיה, ולילה של טיפול ב- 200 דוא"ל שנשלחו במהלך החג + כ- 20 סרטונים שפורסמו על משחקים שונים חדשות וכו'...

בין תפילה לארוחה, ולסדר יום משובש שיבש את השינה של הילדים, הספקנו להשחיל מעט משחקים.


DIXIT הוא אחד המשחקים האהובים על בתי בת ה-6. ובכדי לגוון לקחנו את חפיסה מספר 3, החפיסות אצלנו מופרדות בצורה הדוקה.
חלקנו קלפים ושיחקנו בכיף, במשחק שחקן מניח על השולחן קלף מהיד הפוך כך שלא רואים מה הניח, ומוסיף הגדרה/שיר/זמזום, השחקנים האחרים מוסיפים קלף מהיד שלהם, הקלפים מעורבבים מקבלים מספר סידורי והשחקנים צריכים לנחש מה הקלף שהשחקן הראשון הניח, ניחושים מוצלחים מזכים בנקודות טעויות מעניקות נקודות לשחקנים אחרים.
למרות שאני לא ממש זוכר הגדרות ספציפיות, אווירת החג הגיע למשחק וכמה מההגדרות היו מושפעות מתפילת/מנהגי היום. נגמר צמוד שהבן (זה שמשחק רק כי אין ברירה כי הוא ממש לא אוהב את המשחק) ניצח.


AUGUSTUS זוכה פרס -משחק השנה 2013 בגרמניה - הנו משחק בינגו על סטרואידים לשחקן קלפי משימות, שחקן מוציא מהשק אריחים המכילים צורות שמופיעות על הקלפים, שחקן מניח סמן (חיל) במקום מתאים (להבדיל מבינגו רק במקום אחד ולא בכל המקומות שהסמל מופיע) כאשר שחקן מסיים משימה הוא לוקח משימה חדשה. כאשר שחקן מסיים 7 משימות המשחק נגמר. 
אלא, שכל משימה שווה נקודות, ולרוב המשימות יש פעולה מיוחדת שנכנסת לתוקף כאשר מסיימים משימה. כתוצאה מכך שחקן צריך לשקול היטב את צעדיו איזו משימה לגמור ראשונה ואיזו שניה וכו' בכדי להתקדם ולהרוויח את מרב הנקודות., בנוסף מכל סמל שיש על המשימות יש כמות שונה בתוך השק. יש סמל נדיר שיש רק אחד ממנו, ויש סמל שנמצא בשק 6 פעמים. כאשר שחקן בוחר משימות הוא צריך לשקול זאת, כי הסיכוי לסיים משימה בהצלחה תלוי בסמלים.
הפלוס הוא שבתי בת - 6 משחקת את המשחק היא כבר מבינה את המשמעות של סמלים נדרים ונדרים פחות, אבל מבלי להבין ממש מה היכולות המיוחדת בינתיים, אבל אני מאמין שבעוד כמה משחקים היא כבר תדע בדיוק מה כל יכולת מיוחדת עושה.


 

גיבורי MARVEL שבו לשולחן, הפעם גיבורי העל נדרשו להתמודד מול מגנטו, זו הפעם הראשונה שהתמודדנו מולו. 
מכוון שאנו בוחרים תמיד את הגיבורים לפני הנבל, במזל הכנסנו לחבילה גיבור אחד של האקס-מן, שכן היכולות המיוחדות שלו ושל קבוצת חבריו קשורות באופן ישיר לגיבורי אקס-מן.
המשימה הפעם הייתה יצור שמתחזק במהלך המשחק, הראשונים שיצאו ממנו היו בכוח 3, אבל בשקט הם יכלו להגיע גם לכוח 7, ואסור ש-5 כאלו יצליחו לברוח מהעיר. 
לא התקשינו במיוחד לעמוד במשימה, וחיסלנו את מגנטו די מהר כאשר רק יצור 1 כזה הצליח לברוח וחמישה הושמדו בדרך.
שוב הקטע של משימה שונה בכל משחק בשילוב נבל וגיבורים שונים נותן למשחק הזה אורך חיים ארוך, ואני מאמין שנראה אותו בקרוב שוב על השולחן כי הוא אחד האהובים על הבן הגדול שלי.


DOTR הנו משחק שיתופי סופר קשה מבית היוצר של PANADMIC , במשחק השחקנים משחקים חבורת גיבורים המנסה בכל דרך אפשרית לעצור את האירועים הטרגיים בממלכה כאשר 4 צבאות אויב תוקפים מכל פינה.
לכל גיבור יכולת מיוחדת, ובתורו כמות החיים שלו הנה כמות הפעולות שהוא יכול לבצע. כמות הפעולות האפשריות גדולה, החל מסוגים שונים של תזוזה ממקום למקום וכלה בקרבות מול היצורים השונים והנבלים העיקרים.
מנגד המשחק מקדם את היצורים מדי תור של שחקן לכיוון עיר הבירה, ובמידה ואחד הנבלים הגדולים יגיע לעיר הבירה השחקנים נכשלו בהגנת הממלכה. אבל לא די בזה... במידה ויותר מידי אזורים הפכו להיות בלתי כשרים למגורי אדם הגיבורים נכשלו בהגנת הממלכה ואם לא די בזה במידה ונגמרו המפלצות באחד הצבעים הגיבורים נכשלו... נראה לי שהבנתם.
כמו PANADMIC במידה ויש יותר מידי יצורים באזור יש "פיצוץ" ומפלצות מתפזרות לכל עבר.
משחק קשה ולא פשוט לשליטה, הרבה דברים קורים בעת ובעונה אחת והשחקנים חייבים לדבר בניהם בכדי להצליח, גם הפעם אנחנו נכשלנו בהגנת הממלכה.


אז אחרי שנכשלנו בהגנת הממלכה, ואחרי שגיבורי העל שלנו הצליחו לחסל את הנבל, הגיע הזמן למשחק מתון יותר וכלכלי יותר בו נרוויח קצת כסף לקניית משחקים חדשים.
ב- CT השחקנים מנסים לבנות רצף חנויות בכדי להרוויח כסף. בתחילת המשחק הלוח פרוס לכולם אבל הצפיפות שנגרמת כבר בסיבוב השני, מתוך שש סיבובים, גורמת למשא ומתן צפוף על קרקעות אריחי חנויות ומזומנים שעוברים מצד לצד.
משחק פשוט מבחינת מכניקה וטכניקה. מאוד מתמטי ואהוב אלינו בהפסקות של כמה חודשים בין משחק למשחק.



משחקים חדשים על המדף:

זה לא קורה תמיד, אבל זו כבר הפעם השנייה שעל סף דלתי נוחתת תוספת למשחק לפני שהבסיס נוחת לו. 
DM הנה מערכת משחק חדשה אשר מתוכננת לה כבר מספר גדול של תוספות, מצד אחד היא כוללת איסוף קלפים וקבלת מעטפה חתומה שאין לך מושג מה יש בפנים כמו במג'יק. מצד שני אתה בונה לעצמך חבורת גיבורים וקוביות אתם אתה יוצא לקרב.
הנקודה היא שנכון לרגע זה לא ניתן השיג את הבסיס במחיר נורמלי, רק במחיר מופקע. ממתין בסובלנות.
בנוסף פתחתי ב- פיסבוק קבוצה לנושא, מוזמנים להצטרף:



מראשי הקודח:

כמה משחקים אתם קונים בשנה? זו שאלה שכל חובב משחקי לוח נדרש אליה מעת לעת, כמות המשחקים החדשים המופקת מידי שנה עולה, לפחות בשנים האחרונות, והשאלה היא כמה משחקים אתה צריך/רוצה לקנות בשנה היא נקודה חשובה

נכון לרגע זה ממש כ- 500 משחקים חדשים יוצגו בתערוכה הגדולה ביותר באירופה, אסן 2014 גרמניה. כמה מהם שחקן ממוצא יכול לקנות בפועל? כמה מתוך ה- 500 יהיו שווים מבט?

בשנים האחרונות, לאחר שהדברים יצאו משליטה, התחלתי להקפיד על רכישה מוגבלת מידי שנה של כ- 18 משחקים חדשים בשנה. פלוס 6 תוספות למשחקים קיימים + 3 משחקי LCG (תוספת כל חודש בחודשו) + כ-12 פרויקטים בשנה ב- KS.

כיצד אני בוחר? על כך בשבוע הבא, אבל אשמח לשמוע מכם האם אתם מגבילים את עצמכם? במידה וכן לאיזה כמות?

שיהיה לכולם שנה טובה, שנת משחקים פוריה
ערן.







כתיבת תגובה:
שמכם:

אימייל:

קישור:

תגובה:


הקלד את המספר המופיע בתמונה: